Így neveld a sárkányod-interjúk
Shapira 2010.02.09. 15:30

Az Így neveld a sárkányod (eredeti nyelven "How to Train Your Dragon") című, a jövő hónap közepén bemutatásra kerülő, DreamWorks-ös animációs filmnek tegnap este felkerült a blogja a netre. Itt rengeteg kulisszatitokba nyerhetünk betekintést, például elolvashatjuk és megnézhetjük, hogyan készítették el a filmhez járó 3D-s hatást.
A Gil Zimmermannal, Simon Ottoval és Matt Baerral készített interjúkat lefordítottam nektek, a tovább-gombra kattintva érhetitek el őket... nos, mit ne mondjak, rengeteg információval láttak el minket!
INTERJÚ GIL ZIMMERMANNAL
Tudsz egy kis leírást adni arról, hogy mi volt a munkád az Így neveld a sárkány elkészítése során?
Én feleltem azért, hogy a különböző jelentek kameramozgásai, beállításai remekül működjenek, és hogy a karaktereknek életszerű, ugyanakkor hatásos mozdulatai legyenek.
Volt már egyéb 3D-s filmed?
Igen, egy Disney-s rövidfilm, a Glago's Guest.
Mi inspirál téged?
A szokatlan történetek szokatlan karakterekkel, és azon eszközök, amikkel képesek vagyunk olyan dolgokat létrehozni, melyek valamiféle módon érzelmeket váltanak ki a nézőkből.
Mi volt a legnagyobb kihívás a film az Így neveld a sárkányod elkészítése közben?
Az, hogy az egyes jelentek kameramozgásai ne legyenek túl feltűnőek, ugyanakkor tükrözzék az események hangulatát. Egyes jeleneteken rengeteg dolgoztam.
Miért vállaltad, hogy dolgozni fogsz a filmen?
Tetszett a sztori és a helyszínek sokrétűsége.

Nagy munkák árán készültek el a sárkányok és a vikingek szigetének környzete is.
INTERJÚ SIMON OTTOVAL
Simon Otto felelt azért, hogy az egyes sárkányfajok újszerűek és egyben hagyományosak is legyenek, valamint minden egyes karakter érzelmeinek kidolgozásában is sokszor részt vett.
Kihívás volt egy sárkány érzelmeit tükrözni?
Mindenképpen. A sárkányok teljesen ismeretlenek voltak számunkra, eddig csak néhány animációs filmben szerepeltek, akkor is mellékszereplőként, alig-alig feltűnve. A sárkányos filmek pedig még kevesebb támpontot adtak nekünk, így a rendező szabad teret adott, hogy magunk alkothassuk meg a sárkányfajokat, úgy, hogy életképesek és rajzfilmszerűek is legyenek egyaránt. Munka közben rengeteget szórakoztunk, és reméljük, hogy a mozinézők is legalább ennyire fognak, amikor meglátják munkák gyümölcsét.
Alapul vehettél igazi, ma élő állatokat a sárkányok fizikai megjelenéséhez?
Természetesen. Minden egyes sárkányfaj kettő vagy három igazi állat tulajdonságaival vagy testrészeivel van felruházva, ám tévedés ne essék: ennek ellenére tényleg sárkányszerűre sikeredtek, és nem fogják azt mondani a nézők, hogy "fúj, mik ezek az ocsmány mesefigurák?". Példa erre a Deadly Nudder nevezető sárkány, ami egy papagáj és egy strucc kereszteződésének tekinthető, némi t. rex-es kinézettel megtoldva.

A sárkányok egyben újszerűek és "hagyományosak" is.
INTERJÚ MATT BAERRAL
Mint az effektusok vezetője, mi volt a legnagyobb kihívás a film elkészítése során?
A részletesség és a méretarányok. Ebben a filmben rendkívül sok olyan elem van, amik meghatározóak. Példuál a rengeteg fűszál, az óceán hullámai, és a vikingek földjének részletessége. Mindezek elkészítéséhez rengeteg munka, erőfeszítés és újonnan megírt szimulációs program volt a segítségünkre.
Hogyan csináltátok meg a sárkányok tüzét?
Elmentünk Craig Ringhez, aki az FX-es csapat feje. Ő segített nekünk az élethű, ugyanakkor a tulajdonos sárkány jelleméhez és kinézetéhez igazodó tűzcsóvák megtervezésében és megszerkesztésében. Ez is nagyon sok időt vett igénybe, de megérte.
A filmben rengeteg a vizes effekt. Ezek megalkotásához is sok munka kellett?
Hát persze. A vikingek földje igazából egy sziget, így rengeteg hullámos effekt kellett, amikhez új szimulációs és egyéb programokat írtunk. Ezekkel képesek voltunk a nyugodt vízfelszín és a háborgó, cunami-szerű hullámok létrehozására is. Mondanom sem kell, hogy a víz csillogása, állaga is egy kihívó munka volt.
|